۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

حجت الاسلام ترابی:

محافل قرآنی در باب وقف مظلوم واقع شده‌اند/ حمایت از خط سرخ شهادت در شاهرود به نمایش گذاشته شد

محافل قرآنی در باب وقف مظلوم واقع شده‌اند/ حمایت از خط سرخ شهادت در شاهرود به نمایش گذاشته شد

شاهرود – خبرگزاری مهر: امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه نیاز سنجی و به روز بودن وقف باید مورد توجه باشد، گفت: محافل قرآنی در باب وقف مظلوم واقع شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه شاهرود ضمن اشاره به ایام هفته گرامیداشت وقف این سنت حسنه را چشمه جوشان احسان و نیکوکاری و مورد توجه اسلام دانست و اظهار داشت: نیاز سنجی و به روز بودن وقف باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از حوزه ها منجمله قرآن و مجالس قرآنی در وقف مظلوم واقع شده اند تصریح کرد: مسئولان فرهنگی خصوصا سازمان اوقاف برای اقبال بیشتر مردم به این سنت حسنه برنامه ریزی کنند.

خطیب جمعه شاهرود همچنین به حماسه 9 دی سال 88  نیز اشاره داشت و از تدبیر دکتر روحانی و موضع صریح و روشن وی در خصوص فتنه گران و حوادث سال 88 قدیر کرد و گفت: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی که خالق اصلی این یوم الله بودند همواره با بصیرت لازم بسیاری از توطئه ها خصوصا حضور عوامل داخلی و خارجی در فتنه 88 را خنثی و دشمنان را نا امید کرده اند.

ترابی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی گرامیداشت 9 دی سالجاری علاوه بر خاموش کردن باقی مانده فتنه، پیام های بسیاری نیز برای دوست و دشمن داشت، خاطر نشان کرد: مردم ما مانند همیشه حضوری با بصیرت و توام با پیروی از ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین به بازگشت پیکر شهید "عطاالله خواجه میرزایی" بعد از 25سال به موطنش شاهرود نیز افزود: پیدا شدن پیکر این شهید چیزی مشابه معجزه است که همه را به تفکر و راز رمز شهادت وا می دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود، با تاکید بر اینکه روحیات مثبت هشت سال دفاع مقدس در شاهرود زنده شد، گفت: در روز تشییع این پرستوی سبک بال، جاماندگان از قافله شهادت برای بار دیگر با هم رزم خود تجدید میثاق کردند.

ترابی در خاتمه از حضور پرشور و بسیار گسترده مردم ولایتمدار شاهرود و روستای تاش در تشییع این شهید بزرگوار تقدیر کرد و افزود: ولایت پذیری و حمایت از خط سرخ شهادت یک بار دیگر در شاهرود به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 2206835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha